„Volvo“ generalinis direktorius išreiškė savo nuomonę apie vangų automobilių pramonės perėjimą link elektromobilių gamybos. Švedų koncerno galva Jimas Rowanas mano, jog dabartinė automobilių gamintojų strategija, besiremianti lėtu perėjimu link visiškai elektrinių automobilių pasiūlos, tuo pačiu metu gaminant automobilius ir su vidaus degimo varikliais, yra klaida.
Tokie teiginiai, praėjusią savaitę nuskambėję per šio automobilių gamintojo finansinių rezultatų pristatymą, yra lyg įspėjimas tokioms kompanijoms kaip „Toyota“, kurios, bent jau kol kas, priešinasi vien elektromobiliams skirtos trajektorijos įgyvendinimui.
Kaip rašoma portale „Automotive News“, J. Rowanas teigė, jog renkantis dvigubą kelią - investuojant tiek į vidaus degimo variklius, tiek į elektra varomas elektrines transporto priemones „rizikuojama prarasti rinkos pozicijas“, todėl „Volvo“ buvo pakankamai drąsus gamintojas, pasirinkdamas investavimą vien tik į elektrifikavimą dar prieš naujos eros pradžią, kuri, jo teigimu, yra neišvengiama.
„Didžiulė permainų pramonėje problema yra ta, kad jei neinvestuojate prieš taip vadinamą tendencijų posūkį, tada jį praleidžiate ir, kai rinką pagaliau pasiekia minėti pokyčiai, tampate nepasiruošę. Mes investuojame į ateitį“, – sakė jis.
Vasario pradžioje buvo pranešta, jog „Toyota“ koncernas planuoja didinti tiek elektromobilių, tiek vidaus degimo varikliu (ICE) varomų automobilių pardavimą, o bendrovės atstovai teigia, kad energijos šaltinių diversifikavimas yra tinkamiausia strategija žiūrint į ateitį.
„Laikas parodys, kad mūsų požiūris išties yra teisingas, – Tokijuje sakė „Toyota“ vyriausiasis mokslininkas Gillas Prattas, – vienaip ar kitaip pasaulyje bus naudojamos įvairios automobilius varančios jėgainės.“
„Volvo“ vadovas įsitikinęs, kad iki 2025 m. šio Švedijos automobilių gamintojo VDV ir EV modelių kainos suvienodės. Vienintelis dalykas, kuris iki šiol trukdė visapusiškam „Volvo“ elektrifikavimui, buvo didelės žaliavų, ypač ličio, kainos. Litis, kaip žinia, yra pagrindinis šiuolaikinių aukštos įtampos baterijų elementas.
„Realiai, tai yra vienintelis dalykas, kuris trukdo visapusiškam perėjimui prie elektra varomų modelių“, - sakė J. Rowan. „Mes kalbamės su ličio kasyklomis ir perdirbimo gamyklomis, kad gautume tiesioginę prieigą prie šio metalo už kaip įmanoma konkurencingesnę kainą“, – sakė jis ir pridūrė, jog tokios technologijos, kaip ličio geležies fosfatas, padės dar labiau sumažinti elektromobilių kainą.
Pasitelkdama vieną agresyviausių pokyčių strategijų automobilių pramonėje, „Volvo“ iki dešimtmečio pabaigos nori tapti prekės ženklu, gaminančiu tik elektra varomus automobilius. Investuotojų iš Kinijos valdoma markė elektromobilių asortimente jau turi „C40 Recharge“ ir „XC40 Recharge“, tačiau norint pasiekti savo tikslą reikalinga dar didesnė įvairovė. Dėl šios priežasties jau kuriamas septynvietis „EX90“ ir mažesnis „EX30“, kuris gamoje pagal dydį ir kainą įsiterps po „XC40“, bei bus siūlomas tik prenumeratos pagrindu.