Šiemet daugelyje šalių debiutuosiantis „Hyundai Ioniq 6“ vėl drebina rinką. Nors naujojo elektromobilio dizainas sulaukė labai nevienareikšmiškų vertinimų, „Ioniq 6“ sugebėjo nustebinti savo baterijos ištverme ir pratęsti tuo taip pat garsėjusio pirmtako tradicijas.
Neseniai paskelbti už Atlanto naudojamo EPA testo rezultatai išties įspūdingi – efektyviausios versijos (jų iš viso yra šešios) elektromobilio įveikiamas atstumas siekia net 581 km, o energijos sąnaudos – vos 140 MPGe, kas atitinka 150 Wh/km. Taigi, įveikiamas atstumas yra didesnis, nei iš pradžių tikėtasi, t.y. 581 lyginant su gamintojo deklaruojamais 547 kilometrais viena įkrova.
Be to, verta prisiminti, jog EPA rodikliai yra netgi labiau atspindintys realybę, nei WLTP standarto duomenys, todėl labai didelė tikimybė, jog įveikiamais beveik 600 kilometrų galės mėgautis net ir eiliniai šio elektromobilio vairuotojai.
2023 m. „Hyundai Ioniq 6“ galutiniai įveikiamo atstumo diapazono ir energijos sąnaudų EPA duomenys:
· Ioniq 6 SE RWD (galiniai varomi ratai) Long Range (18 colių ratai): 581 km. 140 MPGe – 150 Wh/km.
· Ioniq 6 SE AWD (Visų varančių ratų sistema) Long Range (18 colių ratai): 508 km. 121 MPGe – 173 Wh/km.
· Ioniq 6 SEL RWD (20 colių ratai): 491 km. 117 MPGe – 179 Wh/km.
· Ioniq 6 SEL AWD (20 colių ratai): 434 km. 103 MPGe – 203 Wh/km.
· Ioniq 6 Limited RWD (20 colių ratai): 491 km. 117 MPGe – 179 Wh/km.
· Ioniq 6 Limited AWD (20 colių ratai): 434 km. 103 MPGe – 203 Wh/km.
Kaip matome, priklausomai nuo įrangos, varančiųjų ratų (galiniai arba visų varančių ratų sistemą) ir ratlankių pasirinkimo (18 colių arba 20 colių), 77,4 kilovatvalandžių (kWh) akumuliatoriumi aprūpintas „Ioniq 6“ įveikia nuo 434 iki 581 km.
Efektyviausia „Ioniq 6 SE RWD Long Range“ versija yra su mažesniais ratlankiais (18 colių), tik galinių varančių ratų pavara (mažesniam svoriui) ir paprastesne standartine įranga (taip pat mažesniam svoriui). Pasirinkus dar ir priekyje pozicionuojamą visų varančiųjų ratų variklį, lyginant su RWD versija, nuvažiuojamas atstumas sumažėja kiek daugiau nei 12 procentų - iki 508 km.
Norint aukštesnio lygio apdailos, 20 colių ratlankių, įveikiamas atstumas sumažinamas iki 491 km. (15,5 proc.), o 20 colių ratlankių ir AWD derinys atstumą sumažina iki 434 km. (25 proc.).
Nepaisant to, E-GMP platformos pagrindu pagaminto, elektrinio sedano rezultatai yra stulbinantys. „Hyundai“ netgi pažymėjo, jog „Ioniq 6 SE RWD Long Range“ 140 MPGe reitingas nusveria net du „Lucid Air“ modelius kartu sudėjus. Galime tik pridurti, kad „Hyundai Ioniq 6“ yra vertas būti vadinamu „Hyundai Ioniq Electric“ įpėdiniu, kuris dar vos prieš keletą metų taip pat buvo tituluojamas vienu efektyviausių elektromobilių, esančių rinkoje.
Tuo metu optimistiškesnio europietiškojo WLTP standarto duomenys džiugina dar labiau – vienu įkrovimu nuvažiuojama net iki 614 km.
Viena iš priežasčių, lemiančių tokius puikius rezultatus, yra vos 0,22 siekiantis pasipriešinimo koeficientas. Tuo metu, Pietų Korėjoje, kurioje automobilį galima įsigyti su vietoj įprastų šoninių veidrodėlių montuojamomis plonomis kameromis, buvo pasiektas dar labiau džiuginant 0,21 rodiklis.
Kaip teigia „Hyundai Motor North America“ produktų planavimo ir mobilumo strategijos viceprezidentė Olabisi Boyle, itin žemą „IONIQ 6“ pasipriešinimo koeficientą (0,22) padeda pasiekti ypač žemai sumontuota priekinė automobilio dalis, aktyvios išorinės oro sklendės, mentės, sumažinančios tarpus tarp priekinių ir galinių ratų, taip pat elipsinis, į sparną panašus galinis oro aptakas, laivo kontūrus primenanti kėbulo forma, pilnas dugno padengimas plokštelėmis ir sumažinti tarpai tarp ratų arkų.
„Nuolatinis mūsų transporto priemonių efektyvumo didinimas visada užima bene pagrindinę vietą mūsų automobilių kūrėjų prioritetų skalėje. Įveikiamo atstumo padidinimui, užuot pridėję didesnę bateriją, mes pasirinkome efektyvesnę ir tvaresnę strategiją. Nusprendėme optimizuoti „IONIQ 6“ aerodinamines savybes ir automobilio E-GMP platformą tam, jog šie stulbinantys įveikiamo atstumo rodikliai būtų pasiekti.“ – teigia O. Boyle.
„Hyundai“ taip pat paskelbė, kad „Hyundai Ioniq 6“ prekybos atstovybėse tiek Jungtinėse Valstijose, tiek Europoje pasirodys jau šį pavasarį. Galbūt p jo pasirodymo Lietuvoje sumažės verkšlenančių, kad elektromobiliai tinkami tik važinėti mieste?