Neseniai pasikeitus generaliniam direktoriui (CEO), elektromobilių entuziastų bendruomenę maloniai stebina besikeičianti „Toyota“ retorika. Neseniai kompanijos inžinieriams išardžius „Tesla Model Y“, koncerno vadovas niekeno neverčiamas pripažino, šis elektrinis visureigis kad „yra „meno kūrinys“.
Nors Japonijos automobilių gamintojas buvo pirmasis į masinę gamyba išleidęs benzinu-elektra varomą automobilį - dar praėjusio amžiaus pabaigoje Japonijoje debiutavusį „Toyota Prius“ – gamintojas šiuo metu ne tik atsilieka kurdamas elektrines transporto priemones, bet netgi užsiima ir lobizmu, siekdama sulėtinti elektromobilių rinkos plėtrą bei skleidžia klaidinančią informaciją apie pačius elektromobilius. Visgi kompanijos galvos pasikeitimas atnešė tam tikrų lauktų pokyčių
Kaip dalis atnaujintos strategijos investuoti į elektra varomas transporto priemones, „Toyota“ nusprendė padaryti eksperimentą - išardyti šiuo metu populiariausią elektromobilį pasaulyje „Tesla Model Y“.
Kai kurie „Toyota“ vadovai, dalyvavę automobilio išardyme, sutiko pasidalinti savo įspūdžiais su portalu „Automotive News“, o vienas iš jų netgi pavadino „Tesla“ elektrinį visureigį „meno kūriniu“: „Pasižiūrėjus giliau į „Model Y“ vidų, tai tikras meno kūrinys. Tai neįtikėtina."
Atrodo, kad Japonijos automobilių gamintoją ypač sužavėjo „Tesla“ transporto priemonės konstrukcija ir pagrindinių varančiųjų komponentų paprastumas.
Nepaisant to, kad „Toyota“ automobilius gamina jau beveik šimtmetį, ligšiolinėje savo strategijoje siekiant pereiti prie elektrinių transporto priemonių gamybos, ji iki šiol susiduria su tam tikromis problemomis.
„BZ4x“ - pirmasis „Toyota“ visiškai elektrinis automobilis, skirtas pasaulinei rinkai, buvo atšauktas dėl esminių saugumo defektų ir deklaruotų nuvažiuojamo atstumo duomenų neatitikimu su realiais bandymai. „Toyota“ buvo priversta atidėti savo visiškai elektrinių automobilių programą dar bent dvejiems metams.
Tad nenuosta, kad kurdama naują EV automobilio platformą, skirtą 2026 m. iš gamyklos išriedėsiantiems automobiliams, ji bando pasisemti patirties iš „Tesla“.
Evioni nuomonė
Mes tai sakome jau gana seniai: visi automobilių gamintojai, norėdami pradėti visiškai elektrinių EV gamybą, turi pasimokyti iš „Tesla“.
„Tesla“ neabejotinai išvystė kol kas sėkmingiausią EV automobilių kūrimo programą. Nėra prasmės iš to nepasimokyti. Džiaugiamės matydami, jog „Toyota“ pagaliau tai padarė. Tik labai apmaudu yra tai, kad „Toyota“ anksčiau disponavo didele „Tesla“ akcijų dalimi ir kartu dirbo prie EV kūrimo programų, bet nesugebėjo pasinaudoti šia neįkainojama patirtimi.
Vietoj to, su „Tesla“ buvo bendradarbiaujama tik tam, kad „Toyota“ būtų pripažinta kaip atitinkanti valstybines EV skatinimo programas.
Štai kodėl šis koncernas dabar yra tokioje nepavydėtinoje situacijoje – daug metų atsilieka nuo konkurentų, gaminančių elektrines transporto priemones ir vis dar nevengia skleisti pesimizmo EV ateities tema. Ar „Toyota“ gali pasivyti? Galbūt, tačiau jeigu ir pavyks, tam prireiks bent jau kelerių metų.