Pasirinkta naujiena

EV lapkričio 26, 2022

Naujas europietiško EV testo lyderis: efektyvumu pralenkė „NIO eT7“ ir „Renault Megane E-Tech“

Prieš dešimt metų elektra varomų automobilių rinkoje pasirodęs „Model S“ nustatė naujus draugiškumo gamtai bei energijos suvartojimo efektyvumo standartus ne tik ateities „Tesla“, bet ir kitų gamintojų modeliams. Ir taip tęsėsi ne vienerius metus, tačiau paskutiniai gamintojo pasiekti rezultatai turėtų dar maloniau nustebinti ne tik šio elektromobilio, bet ir kitų populiarių elektrinių transporto priemonių savininkus.

Prieš daugiau nei savaitę vykusiuose „Green NCAP“ testuose sublizgėjo visi trys naujai tirti EV modeliai. Pagal paskelbtus oficialius tyrimų rezultatus, kuriuose buvo tikrinami Europoje išpopuliarėti spėję „Tesla Model 3“, rinkos naujokai iš Kinijos „NIO“ su savo „eT7“ bei Prancūzijos milžinės „Renault Megane E-Tech“ automobiliai, geriausiai pasirodė atstovai iš už Atlanto. Įdomu tai, kad visa elektromobilių trijulė buvo įvertinta ypač teigiamai, nes visi jos nariai gavo net 5 žvaigždučių apdovanojimą už energijos sunaudojimo efektyvumą.

„Tesla Model 3“ su savo 50-ies kWh baterija bei vienu galinę ašį varančiu varikliu yra vienas iš mažiausių, o kartu efektyviausių gamintojo modelių ir tuo pačiu pirmasis, kuris apskritai dalyvavo šiame naujame bandyme. Jo metu automobilis pademonstravo, kad puikiai susitvarko su energijos suvartojimu tiek šiltomis, tiek ir šaltomis oro sąlygomis bei elektromobiliams tradiciškai iššūkiu tampančiu greitkelio testu, kuriame buvo pasiektas 21 kWh/100 km suvartojimo rezultatas. Kita vertus, kaip ir prognozuota, prie žemesnės temperatūros, pavyzdžiui -7 laipsnių šalčio, įveikiamas atstumas sumažėjo 28 procentais, tačiau palyginus su tiesioginiais konkurentais, tai vis tiek atrodo net labai gerai.

Tuo metu Europos rinkų naujokas iš Kinijos „NIO“ su savo „eT7“, kuris yra varomas visais keturiais ratais bei turi ganėtinai nemažą 100 kWh bateriją taip pat sugebėjo sublizgėti efektyvumo testuose. Kadangi ir pats gamintojas net nebando slėpti, jog yra nusitaikęs į „Tesla“ gerbėjų gretas, akivaizdu, jog šį siekį bando įrodyti ne tik žodžiais, bet ir darbais. Testavimo metu su vienu pilnu krovimu buvo įveiktas kompanijos deklaruojamas atstumas - 580 kilometrų, tačiau prie -7 laipsnių šalčio jis jau sumažėjo vos iki 340-ies. Galbūt šis modelis ir negavo tokio gero įvertinimo kaip „Model 3“ (9.6), tačiau 9.4 balo iš 10-ies galimų bei penkių galimų žvaigždučių apdovanojimas skamba iš tiesų neblogai.

Model 3 unveil

Į testuotojų akiratį patekęs „Renault Megane E-Tech EV60“, kuris turi šiek tiek didesnę, nei „Tesla“, 60 kWh talpos bateriją bei vieną variklį, varantį priekinius ratus, taip pat nenuvylė. Dėl savo nedidelės masės automobilis demonstravo tikrai neblogus rezultatus. Trumpos miesto kelionės metu šimtui kilometrų įveikti buvo išnaudota viso labo 11,8 kWh energijos, tačiau jau prie -7 laipsnių šalčio, viskas tapo nebe taip gražu. „Megane“, palyginus su standartiniu testu, čia jau išnaudojo net 30 kWh tam pačiam atstumui įveikti ir, kaip ir „eT7“, surinko 9.4 balo iš 10-ies galimų.

Žinoma, kad šie trys automobiliai, kitaip nei varomi vidaus degimo varikliu, gavo aukščiausius „Green NCAP“ apdovanojimus ir dėl to, kad jie neišmeta jokių taršių dujų bei demonstruoja įspūdingus energetinio efektyvumo rezultatus. Su kiekviena praeinančia savaite ar mėnesiu „Tesla“ elektromobiliai ir toliau sėkmingai įrodo, kad yra ne tik ypač pažangūs, bet jų ir vairavimas tampa vis labiau efektyvesnis savininko kišenės atžvilgiu. Šiuo metu bendrame reitinge „Model 3“ lenkia tik rugpjūtį testuotas „Dacia Spring“, turintis viso labo 28.6 kWh talpos bateriją.

Autorius
Ignas Petrikonis
Kategorija
Paskelbta
lapkričio 26, 2022