Šiuo metu Lietuvoje ir kitose pasaulio šalyse jau galima rasti nemažai įmonių ar net individualių asmenų, kurie duonai užsidirba vien tik iš avarijoje sugandintų „Tesla“ remonto bei perpardavimo. Deja, šiai veiklai prieš keletą metų Amerikos elektromobilių milžinė sudavė rimtą smūgį, suremontuotų „Teslų“ savininkams panaikindama prieigą prie „Tesla“ vystomo „Supercharger“ greitojo krovimo stotelių tinklo. Ir šiuo atveju kalbama ne vien tik apie jų pačių pastatytas stoteles, bet ir tas, kurias gamina jų įgaliotieji atstovai. Tokiems nelaimėliams „Tesla“ savininkams belikdavo pasitenkinti tik įprastu visiems mirtingiesiems prieinamu krovimu.
Bendrovė teigia, kad tokį sprendimą priėmė dėl to, kad avarijos metu automobilių baterijos bei kiti komponentai gali būti rimtai pažeidžiami ir tolimesnis jų naudojamas gali būti pavojingas tiek vairuotojui, tiek įkrovimo infrastruktūrai. Trumpai išvertus oficialią kalbą - dėl saugumo priežasčių. Aišku, kad tai nepagrindžia ir kitų prieš daužtų automobilių remontą nukreiptų priemonių, pavyzdžiui, atimtos galimybės atnaujinti savininkų įrašus sistemoje ir t.t.. Nereikia būti rinkos ekspertu, kad suprastum, jog be greitojo krovimo bei kitų „privilegijų“ „Tesla“ automobiliai po avarijos nebėra tokie patrauklūs remontui bei perpardavimui, kas bent jau dalį pirkėjų nugena pas gamintoją pirkti naujo egzemplioriaus.
Tačiau panašu, kad žymioji įmonė greitu metu pakeis savo sprendimą ar bent jau planuoja tai padaryti. Nors bent jau šiuo metu „Tesla“ nepateikė oficialaus paaiškinimo, internetinėje erdvėje pasirodė kalbos apie vidinius „Tesla“ dokumentus bei susitarimus, kuriuose yra užsimenama apie daužtiems elektromobiliams skirtų „Salvaged-Titled Vehicle Fast Charging Safety Inspection“ testų galimybę. Remiantis nutekėjusia informacija, jie susidės iš dviejų dalių. Pirmiausia, bus siekiama ištirti fizinę, aukštos įtampos baterijų bei kitų krovimų komponentų būklę. Jeigu jų metu bus nustatyta, kad automobilis atitinka saugumo reikalavimus, jam iš naujo bus suteikta prieiga prie greitojo krovimo (angl. supercharge). Priešingu atveju, įmonė pati pasisiūlys atlikti reikalingus remonto darbus.
Kiekvienas automobilio komponentas, kuris neatitiks nustatytų reikalavimų, bus išsamiai ištirtas ir turės iš naujo būti sertifikuotas arba pakeistas. Skamba per gerai, kad būtų tiesa? Nes taip ir yra. Akivaizdus visos šios procedūros kabliukas - viskas bus atliekama iš „Tesla“ savininko kišenės. Lyg to dar būtų maža, jam nesutikus sumokėti už autorizuotas remonto paslaugas, visa procedūra bus nutraukiama ir į automobilio istoriją bus pridėtas įrašas apie nepavykusį testą, dėl kurio greitojo krovimo galimybė nebus iš naujo suteikta.
Gavus išvadą, jog automobilis atitinka ypač aukštus greitojo krovimo „privilegijos“ reikalavimus, pirmasis krovimas bus atliekamas tik autorizuotų specialistų. Tai yra antroji testų dalis. Jeigu jos metu neiškils papildomų problemų, tinkamai suremontuoti „Tesla“ automobiliai bus traktuojami kaip įprasti pažeidimų neturintys modeliai. Bent jau šiuo metu konkrečiai kalbama apie „Model S“, „Model X“ ir „Model Y“.
Kodėl tai turėtų būti aktualu Lietuvoje? Dauguma mūsų gatvėmis riedančių „Tesla“ automobilių yra atplukdyti iš už Atlanto bei suremontuoti vietinių meistrų, o kompanijos greitojo įkrovimo infrastruktūra jau pasiekė ir mūsų šalį. Šiuo metu „Tesla Supercharger“ jau veikia Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje ir netolimoje ateityje turėtų būti toliau plečiama. Taigi, Lietuvoje gyvenantiems suremontuotų ir nuo greitojo krovimo tinklo atkirstų „Teslų“ savininkams sužimba viltis juo kada nors pasinaudoti. Kad ir už labai nemenką sumą.
Deja, gandai šiuo atveju negarantuoja, jog šie pokyčiai prasidės jau rytoj ar poryt, bet ateityje - ką gali žinoti? Galbūt kompanijos viduje prasidėję taip laukti procesai smarkiai apgadintas „Teslas“ galiausiai be didesnių kliūčių leis traktuoti visavertėmis ir be apribojimų naudotis tokiu dideliu pranašumu prieš kitus gamintojus laikomais „Tesla Supercharger“.